Bir Psikiyatri Kliniğinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyleri

Yrd.Doç.Dr. Meral KELLECİ*, Arş.Gör. Selma SABANCIOĞULLARI*, Hem. Gonca DEVECİ**, Hem. Filiz BAŞEĞMEZ**, Prof.Dr. Selma DOĞAN*

* Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, Sivas
** Cumhuriyet Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Psikiyatri Kliniği, Sivas

Özet

Amaç: Bu araştırma bir üniversite hastanesinin psikiyatri kliniğinde yatan hastaların hemşirelik bakımı ile ilgili memnuniyet düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırma, Cumhuriyet Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi’nin psikiyatri kliniğinde Aralık 2007- Nisan 2008 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini çalışmaya katılmaya istekli olan 106 hasta oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “Kişisel bilgi formu” ve “Servqual Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde Student t testi, Mann-Witney U testi ve Kruskall Wallis testi kullanılmıştır.
Bulgular: Hastaların %50,9’u erkek, %51,9’u evli ve %59,4’ü ilköğretim mezunu olup yaş ortalamaları 35,87+12,82’dır. Genel olarak hastaların memnuniyet puan ortalamalarına bakıldığında, sunum ve görünüş -0,27±3,95, güvenilirlik -0,43±2,87, isteklilik -0,06±2,62, güven -0,15±2,18 ve empati - 0,09±2,67’dir. Hastaların Servqual Hasta Memnuniyet Ölçeğinin alt gruplarından aldıkları puanlar, bireysel özellikleri ile karşılaştırıldığında, 40-50 yaş grubunda olan hastaların güven alt boyutundan aldıkları puan ortalaması diğer yaş gruplarına göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde düşük bulunmuştur (p<0,05). Hastalar medeni durumları açısından karşılaştırıldığında boşanmış olan hastaların evli ve bekar hastalara göre güvenilirlik, isteklilik ve güven yönünden diğer hastalara göre anlamlı düzeyde daha memnuniyetsiz oldukları bulunmuştur (p<0,05). Çalışma durumu açısından hastalar karşılaştırıldığında çalışan hastalar çalışmayan hastalara göre sunum ve görünüm, güvenilirlik ve güven açısından anlamlı düzeyde daha memnuniyetsiz olarak bulunmuşlardır (p<0,05).
Sonuç: Hastaların genel olarak beklentilerinin karşılanmış olduğunu az da olsa güvenirlik, görünüm, güven ve empati konusunda bakımın gözden geçirilmesine gereksinim olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelimeler: Psikiyatri kliniği, Hasta memnuniyeti, Hemşirelik bakımı

Satisfaction Level Of the Patients Hospitalized in a Psychiatry Clinical with Nurses Care

Summary

Aim: This study was carried out to determine satisfaction level of the patients hospitalized in psychiatry clinical of a university hospital with nurses care.
Material and Method: This descriptive study was carried out in the psychiatry clinical in Cumhuriyet University Research and Implementation Hospital between December 2007 and April 2008. The sampling of the study is made up of 106 patients willing to participate in the study. The research data was collected via ‘Personal Information Form’ and ‘Servqual Scale’. Student t test, Mann-Witney U test and Kruskall Wallis test were used to evaluate the data.
Results: 50.9% of the patients were male, 51.9% female, 59.4% primary school graduates and age average was 35.87+12.82. In general, point averages of patients’ satisfaction follow as: presentation and appearance -0.27±3.95, credibility -0.43±2.87, eagerness -0.06±2.62, trust - 0.15±2.18 and empathy -0.09±2.67. When the points patients got from sub-groups of Servqual Patient Satisfaction Scale were compared with personal characteristics, the points the patients at age 40-50 got from the sub-group trust were found statistically pretty low considering other groups of age (p<0.05). When the patients were compared according to their marital status, it came out that the ones who divorced were more unsatisfied in terms of incredibility, eagerness and trust than married and single patients (p<0.05). When the occupational situation of the patients was evaluated, the fact that the ones with a job were more unsatisfied in terms of presentation and appearance, incredibility and trust than the ones without a job came out. (p<0.05).
Conclusion: It can be concluded that demands of the patients are generally met. But the fields of incredibility, appearance, trust and empathy should be revised to some extent.
Key Words: Psychiatric clinic, Patient satisfaction, Nursing care



Geri Dön          Yazdır          Editörün Notu

Rolex Replica Watches Rolex Replica www.megaroelx.com swiss replica watches www.topwatchesmall.com

Mebas Medikal Bas?n Yay?n Ltd. ?ti. ? 2006 Her Hakk? Sakl?d?r. Design by YakamozDizayn

Blancpain Replica Replica Breguet Watches breitling replica Breitling Avenger Replica Breitling Bentley Replica