Otistik Hastalarda Kırma Kusurlarının ve Şaşılık Bulgularının Araştırılması Reşat DUMAN, Huban ATİLLA, Necile ERKAM, Runa USLU, Ayhan BİLGİÇ ÖZET Amaç: Çocuklarda motor ve psikolojik gelişim açısından net bir görmenin önemli olduğundan yola çıkarak, otizm tanısı ve tedavisinde kırma kusurlarının etkinliğini araştırmak ve otizm tanısı bulunan çocuklarda kırma kusurları ve şaşılık açısından bulguları sunmak. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya hastanemiz Çocuk Ruh Sağlığı bölümünde görülerek otizm tanısı alan hastalar dahil edildi. Hastaların ilk muayenelerinde görme keskinlikleri, kayma muayenesi, Worth ve Titmus testleri , sikloplejili retinoskopi değerleri ve fundus muayeneleri yapılarak gerekli tedavi verildi ve önerilerde bulunuldu. Bulgular: Otizm tanısı alan 24 hasta çalışmaya dahil edildi. Hastaların yaşları 2-10 yaşları aralığında olup ortalama yaş 51 ay idi. Yapılan muayenede sonucunda: 11 hastada hipermetropi, 6 hastada kompoze hipermetrop astigmatizma, 2 hastada basit astigmatizma, 3 hastada mikst astigmatizma, 1 hastada myopi ve 1 hastada emetropi tespit edildi. Dört hastaya gözlük tedavisi verildi. Bütün hastalar ortoforikti ve fundus muayeneleri doğaldı. Sonuç: İletişim ve kooperasyon güçlüğü nedeniyle otizm tanısı olan çocuklarda göz muayenesi zor olabilmektedir. Kırma kusuru ve şaşılık sağlıklı çocuklardan farklılık göstermemekle birlikte, tespit edilen kırma kusurlarının düzeltilmesi ile hastaların psikomotor gelişimine katkı sağlanabilir. Anahtar Kelimeler: Otizm, Kırma kusuru, Şaşılık Refractive Errors and Strabismus in Autistic Children SUMMARY Aim: Visual problems can cause negative effects on the motor and psychological development of the children. The purpose of this study is to screen refractive errors and strabismus in autistic children and to examine the effect of these opthalmologic fîndings in the diagnosis and treatment of autism. Material and Method: The children that had the diagnosis of autism in the Pediatric Psychiatry department were included. Visual acuity, strabismus examinations, stereopsis tests, retinoscopy with cycloplegia and fundoscopic examinations at the first examination were performed and the necessary treatment and recommendations were given. Results: Twenty four autistic children were examined. The age ranged from 2 to 10 years (mean=51 months). There were hyperopia in 11 cases, combined hyperopia and astigmatism in 6 cases, simple astigmatism 2 cases, mixed astigmatism in 3 cases, myopia in 1 case and emmetropia in 1 case. Spectacles were prsecribed to 4 patients. All patients were orthophoric and had normal fundus findings. Conclusion: Because of the lack of cooperation and communication, the ophthalmological examination of autistic children can be diffıcult. In this study, even thoııgh we did not find a significant difference of refractive errors and strabismus between autistic children and healthy children, correction of the detected refractive errors will have positive effects on the psychological and motor development of these children. Key Words: Autism, Refraction, Strabismus
Otistik Hastalarda Kırma Kusurlarının ve Şaşılık Bulgularının Araştırılması Reşat DUMAN, Huban ATİLLA, Necile ERKAM, Runa USLU, Ayhan BİLGİÇ
Geri Dön Yazdır Editörün Notu
Rolex Replica Watches Rolex Replica www.megaroelx.com swiss replica watches www.topwatchesmall.com
Mebas Medikal Bas?n Yay?n Ltd. ?ti. ? 2006 Her Hakk? Sakl?d?r. Design by YakamozDizayn