Piyasadaki Güneş Gözlüklerinin Ultraviyole Geçirgenlikleri

İlker ESER, Barış KÖMÜR, Arzu TAŞKIRAN ÇÖMEZ

ÖZET

Amaç: Piyasada bulunan güneş gözlüklerinin alındıkları yer, fiyatları, tipleri ve ultraviyole (UV) geçirgenlikleri bakımından karşılaştırılması.
Gereç ve Yöntem: Kasım 2008 ile Haziran 2009 arasında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Göz Hastalıkları Anabilim Dalı’na başvuran hasta ve hasta yakınlarından gönüllü 100 olgu verilen anketi doldurmak üzere çalışmaya dahil edildi. Olgulara 8 soruluk bir anket formu uygulanarak, güneş gözlüğü alırken UV koruyuculuğu hakkında bilgi edinme, genel memnuniyet, gözlük tipi (numaralı, klips vs.), fiyat ve satın alınan yer sorgulandı. Güneş gözlüklerinin UV geçirgenliği lensmetre (Nidek Lm-1000P, Japonya) ile ölçüldü.
Bulgular: Çalışmaya katılan olguların (26 erkek, 74 kadın) yaş ortalaması 35,5 ±13,6 (3-76) yıl idi. Satın aldığı gözlükte UV koruyuculuğunu sorgulayanların oranı %69 idi. Toplam 100 gözlüğün 11’inin (%11) UV koruyuculuğu yetersizdi (düşük ve orta düzeyde UV geçirgenliği). Bu camlardan 7/11 (%63,6)’i numaralı (miyopi veya hipermetropi) camların üzerine film kaplama, 3/11 (%27,3)’i orjinal güneş gözlüğü ve 1/11 (%9,1)’i numaralı cam üzerine takılan klips camlardı. Gözlüklerden %8 (8/100)’i sokak satıcılarından alınmıştı. Gözlüklerin ortalama fiyatı 174,4±181,4 (2-1000) TL idi.
Sonuç: Güneş gözlüğü olarak kullanılan numaralı gözlüklerin UV koruyuculuğu yeterli olmayabilmektedir. Halkımızın UV koruyuculuğu ve güneş gözlüğü kullanımı bakımından bilinç düzeyinin arttırılması gerektiği düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Gözlük, Güneş gözlüğü, Ultraviyole

Ultraviolet Permeability of Sunglasses Available in the Market

SUMMARY

Aim: To compare the price, type, ultraviolet permeability and the place bought from, of sunglasses available in the market.
Material and Method: One hundred volunteers from patients and patients’ relatives who admitted to Çanakkale Onsekiz Mart University Department of Ophthalmology between November 2008 and June 2009 were included in the study. A survey sheet with 8 questions was applied to participants and demand for information about the UV protection of the sunglasses at the time of buying, satisfaction degree, type of the sunglasses (corrected lenses, clips, etc.), price and the place it was bought from were evaluated. The UV permeability of the sunglasses was calculated by lensmeter (Nidek Lm-1000P, Japan).
Results: The mean age of the applicants (26 male, 74 female) was 35.5 ±13.6 (3-76) years. The percentage of applicants who questioned the UV protection of the sunglasses while buying was 69%. UV protection of 11 out of 100 sunglasses (11%) was inadequate (low or moderate UV permeability). Of these sunglasses 7/11 (63.6%) were film covered corrected lenses (hypermetropia or myopia), 3/11 (27.3%) were original sunglasses and 1/11 (9.1%) was clips glass attached onto the glasses. Of the sunglasses 8% (8/100) were bought from handsellers. The avarege price of all was 174.4±181.4 (2-1000) TL.
Discussion: UV protection of sunglasses with film covered corrected lenses may not be adequate. Public awareness should be increased for UV protection and use of sunglasses.
Key Words: Glasses, Sunglasses, Ultraviyolet



Geri Dön          Yazdır          Editörün Notu

Rolex Replica Watches Rolex Replica www.megaroelx.com swiss replica watches www.topwatchesmall.com

Mebas Medikal Bas?n Yay?n Ltd. ?ti. ? 2006 Her Hakk? Sakl?d?r. Design by YakamozDizayn

Blancpain Replica Replica Breguet Watches breitling replica Breitling Avenger Replica Breitling Bentley Replica