İç Hastalıkları Kliniklerinde Çalışan Hemşirelerin
Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi *
Yrd.Doç.Dr. Sevinç KUTLUTÜRKAN, Doç.Dr. Hatice FESCİ,
Arş.Gör. Ülkü GÖRGÜLÜ
Gazi Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, Ankara
ÖZET
Amaç: Araştırmada İç Hastalıkları Kliniklerinde çalışan hemşirelerin problem çözme becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma Ankara Numune Hastanesi, Bayındır Hastanesi, Gazi Üniversitesi Hastanesi İç Hastalıkları Kliniklerinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara Numune Hastanesi, Bayındır Hastanesi, Gazi Üniversitesi Hastanesi İç Hastalıkları Kliniklerinde çalışan 211 hemşire oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemine ise raporlu ve izinli olmayan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 106 hemşire alınmıştır. Araştırmada veriler, literatürden yararlanılarak hazırlanan anket formu ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: Araştırmada; mesleğini yapmaktan oldukça memnun ve çok memnun olan, toplam çalışma süresi ve çalıştıkları klinikte çalışma yılları daha fazla olan ve lisans mezunu olan hemşirelerin PÇE puanlarının ortalaması daha düşük bulunmuş olup diğer eğitim düzeylerindeki hemşirelere göre problem çözme becerilerinin daha iyi olduğu saptanmıştır.
Sonuç: Bu bulgular doğrultusunda; hemşirelerin eğitimlerinde problem çözme becerilerinin kazanılması ve geliştirilmesinin yer alması, işe yeni başlayan hemşirelerin problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik hizmet içi eğitimlerin verilmesi, iç hastalıkları kliniklerde çalışan hemşirelerin problem çözme becerilerinin hasta bakımına yansıma durumunu değerlendiren çalışmaların yapılması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Hemşire, İç hastalıkları klinikleri, Problem çözme becerisi
Determination of Nurses’ Problem Solving Abilities Work at Internal Medicine Clinics
SUMMARY
Aim: it’s aimed to determine problem solving abilities of nurses work in internal Medicine Clinics in this study.
Material and Methods: The study has carried out in the Internal Medicine Clinics of Ankara Numune Hospital, Bayındır Hospital, and Gazi University Hospital. 211 nurses working in the Gazi University Hospital, Bayindir Hospital and Ankara Numune Hospital were the subjects of the research. Moreover, sample of the study 106 nurses, who were not on sick leave or annual leave and who agreed to participate in the research were used as samples. In the study, data was collected means of sample survey form prepared benefiting from sources by researchers and Problem Solving Inventory.
Results: As a result of our study, it has been determined that PSI points average of nurses, who glad quietly and very glad due to doing profession, work long term in terms of total working period and of period at clinic is lower rate, nurses have university graduate are better at problem solving abilities because of their PSI is low compared other nurses include other education levels.
Conclusion: In the light of this results; It is susgested that shouls be take place acquiring and development problem solving abilities in nurses’s education, nurses new beginning to job shoud be given interservice education towards development of their problem solving abilities and made studies to assesment reflection situaiton of nurse’s problem solving abilities work at internal medicine clinics to patient care.
Key Words: Nurse, Internal medical clinics, Problem solving skill